Sayfalar

New Moon Hakkında Yorumlar

New Moon'dan geliyorum =)



Bütün gün bu filmi bekledim bugünki sınava bile çalışmadım.Film başlamadan 1 saat önce sinemadaydım , mükemmel bekleyiş yarım saatlik reklamların ardından sona erdi ve film başladı...



Filmin başlaması süperdi.Ekranda kocaman sarı bir dolunay ve dolunay giderek inceliyor altındanda New Moon yazısı çıkıyor.



Fİlm görüntüsü ve efektlere hayran kaldım kurtların dönüşmesi, kaçış sahneleri gerçekten şahaneydi.Ama keşke kitabı okumasaydım dedim.Twilight'ta da böyle olmuştu,kitabı okuduktan sonra insanın beklentileri artıyor ama zaman kısıtlaması nedeniyle herşeye yer verilemiyor.Bİlmiyorum benle alakalı bi sorun sanırım ama bana çok kısa geldi.Açıkçası doyamadım...Ve çok beklediğim , en çok beğendiğim sahne yoktu.Bella denize atladıktan sonra:



"Mutluluk bütün bu ölme olaylarını katlanılabilir yapmıştı.Akıntı mücadeleyi kazandı ve beni sert bi şeyin üzerine attı,görünmez bi kayanın üzerine.Gögsüme sanki bir demir gibi hızla çarptı ve ciğerimdeki havanın hepsi gümüş kabarcıklar halinde çıktı su bütün boğazıma doldu.Demir beni batırıyordu.Edward'dan uzaklaştırıyor, derin karanlıklara çekiyordu,okyanusun dibine.

Hoşçakal, seni seviyorum"



İşte bu bölüm mutlaka konulmalıydı.Ben kitapta burayı okurken ağlamaktan ölmüştüm.Ama filmde Bella denize atlar bi dalga gelir onu batırır.Sonra kafasını taşa çarpar, Victoria'yı ve Edward'ı görür.Jacop kurtarır.



Ayrıca bi fragmanda Bella'nın Cullenlerin boş evine gidip ağladığını gördüğüme eminim.Niyese filmde o sahne yoktu.Zaten yönetmen hep Kurtlara oynamış ; Anti Jacopcu olan ben bu filmde Jacop'u sevecektim nerdeyse.



Sanırım yönetmen ilk filmdeki vampirleri beğenmedi ve tamamen değiştirmek istedi.Çünkü bakıldığında biraz daha vampir olsun biraz daha vampir olsun derken farklı bişi çıkmış ortaya.O Rosalie ye nolmuş öyle bizim sexy mükemmel vampirimiz gitmiş yerine farklı bişi gelmiş.Ve Edward'ı gördüğümde de ölü bi ruhun gerçekten nasıl öleceğini anladım.Filmin başından sonuna kadar Edward hasta gibiydi ve hep ağlıyormuş gibi baktı.Ama Fİlm başlarken Edward'ın Volvosundan inip o bilindik havalı bakışıyla yürümesine kimse bi kusur bulamaz sanırım.



Ve Jane'in asaletine bittim.En güzel vampir Jane di.Rosalie Twilight'taki Rosalimiz değildi.Alice de değişmiş ama ona çok yakışmış oda çok tatlıydı.



Saat kulesi sahnesinde gözüme bişi takıldı aslında takılmayacak gibi değildi.Edward'ın yüzünü beyaza boyamışlar ama gövdesi aynıydı hemde apaçık ortada; resmen ten rengiydi.Dövüş sahnesi çok etkileyiciydi Edward ordan oraya savruldu.Hatta bi ara yanağıda çatladı...Zaten Aro gitmelerine izin verdi,kapıdan çıktılar bi baktım Forks'a dönmüşler.

Ben New Moon soundtracklarına baktımğımda 10 , 15 tane şarkı gördüğümü hatırlıyorum.Ya film boyu aynı şarkı çaldı yada ben anlayamadım ama şarkı güzeldi.



Kitapta ayların Eylül, Ekim, Kasım şeklinde geçmesi filmde çok daha güzel anlatılmıştı.Bella oturuyor ve pencereden dışarı bakıyor.Kamerada onun etrafında dönüyor.Bella aynı ama her bir ay geçtiğinde penceredeki görüntü değişiyor.

Sanırım eleştirilerimin çoğu olumsuz yönde ama filmi beğendin mi? diye sorarsanız "Hemde çok".Ağlarken güldürdü.Kendimi ağlamaya çok hazırlamıştım ama öyle hüngür hüngür ağlamadım.Umarım hemen cd'si çıkar çünkü tekrar izlemek için sabırsızlanıyorum.

Eğer seriyi okumadıysanız sakın başlamayın, önce filmleri izleyin sonra okuyun derim.

Bu arada Edward evlilik teklifini 3. kitapda etmiyor muydu? Korkarım bu yönetmen Eclipse de Renesme'yi doğurtacak.Neyse çok konuştum son replikle bitirmek istiyorum :

Edward-Benim yapmamı istiyorsan bi şartım var
Bella-Ney?
Edward-Sonsuza kadar...
Bella-Bende onu istiyorum
Edward-Benimle evlenir misin Bella?

: )

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum Bırak